Základní škola Třeboň
Na Sadech
- Úvod
- O škole
- Pro rodiče
- Školní jídelna
- Projekty
- Místní akční plán rozvoje vzdě
- Digitalizace školy
- Doučování žáků škol
- Šablony III
- Jazyková učebna
- Škola bez hranic 2018 - 2019
- Šablony II.
- Šablony 2016
- Celé Česko čte dětem
- Zdravá pětka
- Hravě žij zdravě
- Moderní technologie ve výuce
- ZŠ Třeboň, Na Sadech jede do E
- Tvořivá dílna žáků ZŠ Třeboň
- Zdravé město Třeboň a ZŠ
- Stromy, skřeti, dřeváci
- EU peníze školám
- Živá zahrada
- Kreativní a kompetentní učitel
- Němčina nekouše
- Podpora programů prevence krim
Charakteristika oblasti 2
Oblast je jednou z priorit školy a prolíná se celým vzděláváním a vytváří předpoklady pro další úspěšné studium. Klade důraz na propojení teorie s praktickým životem, osvojení pojmů, algoritmů, termínů, symbolů a jejich použití. Tato oblast vznikla sloučením oblastí matematika a informační a komunikační technologie.
Žáci využívají poznatky získané v matematice (čtení grafů, diagramů, práce s tabulkami) i v dalších předmětech (fyzika, přírodopis, zeměpis, chemie, technické činnosti, ...).
Oblast informatiky je založena na získávání elementárních dovedností v oblasti výpočetní techniky, orientaci ve světě informací, využívání dalších informací.
Cíle, jichž chceme dosáhnout
- Osvojit si obecně užívané termíny, symboly a znaky všech zahrnutých oborů, vyhledávat v zadáních slovních a logických úloh relevantní údaje, v týmu i samostatně experimentovat a porovnávat dosažené výsledky, rozvíjet paměť žáka prostřednictvím numerických výpočtů, vzorců a algoritmů.
- Chápat význam kontroly dosažených výsledků, uvědomit si, že důležité je i zjištění, že úloha má více nebo žádné řešení, hledat vlastní postup při řešení problémů, důkladnému rozboru konstrukční úlohy, vyjadřovaní závěrů na základě ověřených výsledků a schopnosti je obhajovat.
- Naučit se bezpečně používat rýsovací a další potřeby a udržovat je v pořádku, aby byla zajištěna jejich funkčnost. Přistupovat kriticky k výsledkům, stanovovat si kritéria hodnocení vlastní práce, preciznosti a čistotě práce při realizaci konstrukčních úloh.
- Vést žáky k využívání moderních informačních a komunikačních technologií, k šetrné práci s výpočetní technikou, využívání aplikačního a výukového software, prezentaci výsledků své práce, k správnému a etickému postoji k obsahově nevhodným stránkám.
- Rozumět různým typům grafů a umět je sestrojit, umět se orientovat v tabulkách a diagramech. Sestavovat znění vypočítaných výsledků srozumitelně a v logickém sledu. Spolupracovat při řešení složitějších matematických úloh v různých typech výkonnostních skupin.
- Naučit se bezpečně používat rýsovací a další potřeby a udržovat je v pořádku, aby byla zajištěna jejich funkčnost. Přistupovat kriticky k výsledkům, stanovovat si kritéria hodnocení vlastní práce, preciznosti a čistotě práce při realizaci konstrukčních úloh.
Vzdělávací obory a předměty:
- Povinné: matematika, výpočetní technika
- Specializace: Informační technologie
- Volitelné: cvičení z matematiky, informatika
- Nepovinné: matematický seminář
- Kurzy: základy obsluhy PC (integrováno do předmětu Pracovní výučování 1. – 4. ročník)
- Jiné: matematické soutěže, Invex, příprava na přijímací zkoušky
Adresa:
Základní škola Třeboň
Na Sadech 375
379 35 Třeboň
Telefonické kontakty:
Kancelář školy:
384 722 392
Ředitelka školy:
Bc. Mgr. Jana Polčáková
384 723 872
jpolcakova@zstrebon.cz
Zástupce ředitele školy:
Mgr. Eva Marešová
384 722 155
emaresova@zstrebon.cz
Školní jídelna:
384 722 518
skolnijidelna@zstrebon.cz
E-mail:
Identifikátor
datové schránky (IDDS):
6uumtiy
Dny otevřených dveří
4. a 5. dubna 2024>>více
Zápis dětí do prvních tříd
Zápis dětí do 1. tříd pro školní rok 2024-2025>>více
Webdesigh inoWeb, tvorba webových stránek na zakázku