Finanční gramotnost
Do celoškolní akce Dne finanční gramotnosti se zapojili také druháci. V úvodní části se žáci zamýšleli nad otázkami: "K čemu potřebujeme peníze? Kde je bereme?" Potom byli rozděleni do pěti skupin, ve kterých celé dopoledne plnili různé úkoy. V první části každá skupina pracovala se svojí přidělenou rodinou: Společně žáci vystřihli, vybarvili a nalepili na čtvrtku jednotlivé postavy. Pak skupiny představily rodinu ostatním spolužákům. Poté následovaly činnosti s mincemi. Všichni se seznámili se všemi mincemi naší státní měny. Děti sledovaly nejen hodnotu, ale také velikost, barvu, hmotnost i lícovou a rubovou stranu. O tom, jak dobře mince znají, se žáci brzy přesvědčili při skládání rozstříhaných zvětšených mincí z papíru. Nebyl to tak lehký úkol, jak se zpočátku děti domnívaly. Dalším úkolem bylo rozměňování mincí na nejmenší možný počet. To byla pro žáky nejtěžší aktivita, ale nakonec ji zvládli všichni. Na závěr si vyzkoušeli frotáž mincí.
Celé dopoledne uteklo jak voda, všechny úkoly byly splněny. Jediným nedostatkem bylo, že žáci prozatím neumějí dobře spolupracovat ve skupinách. Bylo znát, že se v loňské školním roce děti neměly možnost s touto formou práce seznámit.