Základní škola Třeboň
Na Sadech

9.A + 9.B 2015

Dne 10.6.2015 jsme se sešli v 6:40 na vlakovém nádraží v Třeboni. O pár minut později jsme již všichni seděli ve vlaku a ujížděli směrem na severovýchod Čech. Byla před námi 6,5 hodiny dlouhá cesta do Teplic nad Metují. Přestupovali jsme ve Veselí, Praze a Starkoči. Cesta proběhla bez problémů, povídalo se, zpívalo se, jedlo se, paní učitelka nemohla usnout smiley.

Krátce před půl druhou jsme dorazili na místo. Díky hodné paní, kterou jsme u nádraží v Teplicích potkali, jsme cestu do našeho kempu Kamenec našli snadno a po dvaceti minutách chůze jsme se zabydlovali v chatkách. Za další hodinku jsme vyšli na obhlídku města, nákupu pohledů a něčeho do žaludku. Cestou zpět jsme měli naplánovanou večeři v penzionu Kamínek, kde jsme se měli stravovat i po zbytek výletu. Strava byla něco, na co jsme si opravdu po celou dobu nemohli stěžovat. Uvařili nám přesně, co jsme si domluvili, porce výborné a kvalita jídla taktéž. Po večeři se děti v kempu rozprchly k různým činnostem. Hrál se nohejbal, házelo se s frisbee, hrálo se ragby. Postupem času se všichni přesunuli ke kiosku, kde jsme zpívali s kytarou. Večerka v deset hodin proběhla bez problémů a všichni ulehli v chatkách.

Druhý den ráno, po budíčku před sedmou hodinou, nás čekala v půl osmé výborná snídaně. Po ní pak cesta na vlak do nedalekého Adršpachu. Tam nás čekala procházka prvním skalním městem. Začali jsme malým okruhem okolo pískovcového lomu, kde pár dětí nakrmilo kačeny. Pak jsme obešli celý okruh mezi skalami. Mnohé děti viděly takhle velké skály poprvé v životě. Díky znalosti terénu jsme se podívali i mimo značené cesty přímo mezi skály. Pomocí ukazatelů a cedulí jsme hledali různé tvary a obrazce, které měly skály připomínat. Viděli jsme tak například Homoli cukru (tu jsme museli podepřít klacíky), Džbán, Žábu, Krakonošovu stoličku, Čertův most apod. Největší dojem na nás určitě udělala dvě nejznámější místní souskalí - Milenci a Starosta + Starostová. Na konci okruhu nás čekalo "pár" prudkých schodů k jezírku, kde na nás čekala lodička, která nás přepravila ke startu druhé poloviny našeho denního plánu. Po obeplutí jezírka jsme vystoupili na druhé straně a vydali se na procházku Vlčí roklí do druhého skalního města - Teplického. Na začátku okruhu jsme museli překonat trochu zákazovou značku, abychom mohli obejít pracující bagr a vychutnat si krásu dalších skalních panoramat. Celý den jsme zdolávali mírně vlnitý terén, zdolali jsme téměř 2000 schodů. Hlavní vrchol nás čekal na samotný závěr - přírodní hrad (rozhledna) Střmen. Tady to už chtělo i trochu osobní odvahy a hlavně 100% kázeň. Děti vše splnily, na vrchol vyhlídky se kromě pár unavených jedinců dostaly všechny. Zážitek jistě obrovský, každý překonal trochu sám sebe, a s pocitem vítězů jsme se vraceli ke kempu. Po večeři se opět zpívalo a hrály hry. Lehce posunutá večerka na půlnoc nikomu problém nedělala a vše se opět odehrálo bez nejmenších problémů.

Třetí den ráno byl budíček opět před sedmou, v půl osmé jsme již doplňovali energii. Pro páteční den byl v plánu výšlap "mírným" terénem na vyhlídku Čáp. Děti brzo poznaly, že mírný terén je opustil hned v kempu a že nás čekají kopce a strmé svahy. Vše ale zvládly statečně a krátce po poledni jsme již stáli na vrcholku vyhlídky. Krásný výhled do celého okolí stál jistě za to. Viděli jsme Krkonoše i Orlické hory, vidět bylo i daleko do všech údolí. Děti si vylezly i na nějakou tu skálu a byly spokojené. Při cestě zpět jsme se stavili na občerstvení na zrekonstruovaném zámečku Bischofstein. Do kempu jsme přišli asi hodinku před večeří. Po ní se opět zpívalo a dělal se táborák. Kytara a zpěv byly slyšet po celém okolí. Děti byly naprosto úžasné. Dokonce došlo i na tanec. Vzhledem k probíhající zábavě se večerka posunula směrem k budíčku. devil

V sobotu časně ráno jsme sbalili věci, rychle uklidili kemp a vydali se na vlak. Celá cesta zpět byla velmi klidná. Všichni jsme ji prospali. Výlet se celkově povedl nad očekávání. Děti byly téměř bezchybné, učitelé působili také sehraným dojmem, jídlo bylo výborné a počasí jsme si lepší přát nemohli. Není tedy divu, že na výlet budeme všichni jistě vzpomínat jen v tom nejlepším. Signál poštolka a starý mečoun nás rozesmějí i teď ve škole, když si na to vzpomeneme. laugh

Tímto děkuji velice všem zúčastněným za nezapomenutelný zážitek!!! yes

Adresa:

Identifikátor
datové schránky (IDDS):

6uumtiy

Zápis dětí do prvních tříd

Zápis dětí do 1. tříd pro školní rok 2024-2025>>více

Partneři školy

ZŠ Kežmarská 30 KošiceMinisterstvo školství, mládeže a tělovýchovy České Republiky

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?